W dniach 28 i 29 czerwca odbyły się kolejne szkolenia w ramach projektu „Zarządzanie przez kreowanie”. Tym razem na warsztat wraz z uczestnikami wzięliśmy stres i motywację. Zarówno doświadczeni, jak i początkujący dyrektorzy bibliotek z całej Polski wraz z trenerem – Joanną Pępko, przeanalizowali przyczyny stresu w swoim życiu prywatnym i zawodowym jak również inspirowali się nawzajem w poszukiwaniu skutecznych metod motywowania siebie i swoich pracowników.
Cele szkolenia to m.in.:poszerzenie świadomości na temat przyczyn stresu w życiu zawodowym i prywatnym, nabycie umiejętności rozpoznawania sygnałów stresu, zrozumienie przebiegu reakcji stresowej, aby świadomie reagować lub zapobiegać, inspiracje jak znaleźć równowagę praca – dom oraz jak praktykować profilaktykę, wzmacnianie motywacji u uczestników, rozpoznawanie form motywacji, adekwatnych do potrzeb członków zespołu.
Szkolenie odbyło się w formie zajęć online, trwających łącznie 2,5 godziny. Wykorzystano różne metody szkoleniowe, takie jak interaktywne mini-wykłady, angażujące zadania indywidualne (w tym w formie testów)oraz grupowe w wirtualnych pokojach, moderowane dyskusje, pracę z wykorzystaniem aplikacji Mentimeter oraz prezentacji multimedialnej.
W trakcie szkoleń uczestnicy otrzymali narzędzie do diagnozowania przyczyn stresu w życiu zawodowym, jak również wykonali test DNA motywacji, który pozwolił na poznanie swoich motywatorów, demotywatorów oraz wskazówek, które mogą być pomocne w realizowaniu celów.