29 maja 2024 roku odbyło się webinarium informacyjno-integracyjne dla uczestników projektu.
Podczas spotkania:
- Przedstawiono podstawowe informacje o projekcie, w tym jego cele, zasady, wyniki rekrutacji i finansowanie.
- Przeprowadzono ćwiczenia integracyjne, podczas których uczestnicy mogli podzielić się doświadczeniami w zakresie korzystania z AI, a także opowiedzieć o swoich zainteresowaniach i celach związanych z udziałem w projekcie.
- Zaprezentowano i omówiono etapy i terminy realizacji projektu.
- Przekazano informacje o platformach ClickMeeting (na której odbywać się będą szkolenia online) oraz Moodle (służącej do pracy własnej uczestników).
- Poinformowano o panelu dyskusyjnym z udziałem trenerów projektu, zatytułowanym "Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w bibliotekach – potencjał i wyzwania", który odbędzie się 12 września 2024 r. w Toruniu podczas 16. Forum Młodych Bibliotekarzy.
- Omówiono zasady grupowego opracowania zaleceń (dla bibliotekarzy i użytkowników bibliotek), które zostaną udostępnione na stronie zadania.
Webinarium prowadzili:
- Karol Baranowski (trener w projekcie)
- Aldona Zawałkiewicz (koordynator projektu, dyrektor Biura ZG SBP)